O Prymat Group

Lider w Polsce

page2_img1

Grupa Prymat to jeden z wiodących producentów przypraw w Europie Środkowo-Wschodniej, a także producent przetworów owocowo-warzywnych. Grupa Prymat posiada szerokie kompetencje w produkcji suchej, mokrej oraz przetwórstwie warzywnym. Wyróżnia nas bogata oferta skierowana do rynku detalicznego, branży HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering), a także przemysłu. Dostarczamy produkty do wszystkich kluczowych sieci zarówno polskich, jak i zagranicznych.

Grupa Prymat jest właścicielem m.in. takich polskich marek, jak Prymat i Kucharek. Marka Prymat to najchętniej wybierana marka w Polsce – lider rynku przypraw z udziałem 42,8% (źródło: CMR udział w sztukach, przyprawy jednorodne i mieszanki, Total Polska bez dyskontów, czerwiec 2017).
Jest ceniona ze względu na oryginalny smak i aromat oferowanych ziół, przypraw, musztard czy mieszanek przypraw. Natomiast marka Kucharek to lider rynku przypraw uniwersalnych z udziałem 53,8% (źródło: CMR udział w kg, przyprawy uniwersalne w proszku, Total Polska bez dyskontów, czerwiec 2017).

Nasza historia

Przyprawy Prymat obecne są na rynku polskim od 1995 roku. W tym czasie Grupa Prymat się silną, cenioną marką na rynku, która rozpoznawalna jest szczególnie ze względu na oryginalność i intensywność oferowanych przypraw. Dzięki obecności marki w takich programach jak „Kuchenne Rewolucje”, „Ugotowani”, „Doradca Smaku” z Michelem Moranem i Andrzejem Polanem czy “Mój przepis na…” z Robertem Sową, przyprawy i produkty Prymatu zdobywają kolejnych, wiernych konsumentów.

Dzięki przemyślanej strategii rozwoju oraz stałemu naciskowi na wsparcie marki udziały przypraw Prymat rosły systematycznie od kilku lat, by osiągnąć pozycję lidera.

  1. Początek działalności Grupy Prymat sięga roku 1983, wówczas nazwa firmy brzmiała Prima.

  2. Przełomowy dla firmy był rok 1995, czyli początek produkcji przyprawy do potraw Kucharek. W tym samym roku została zarejestrowana marka Prymat, oferująca przyprawy jednorodne i specjalistyczne mieszanki przypraw.

  3. W 1999 r. portfolio marki Prymat liczyło już ponad 80 pozycji, a ofertę rozwinięto o produkty dla branży HoReCa.

  4. Przyprawa Kucharek w 2000 r. została wyróżniona pierwszą prestiżową nagrodą “Medal Europejski”.

  5. W 2002 r. miała miejsce pierwsza wielka kampania reklamowa Kucharek pod hasłem: “Kucharek – sposób na dobry smak”.

  6. W 2003 r. Kucharek został liderem rynku w kategorii przypraw uniwersalnych oraz zyskał znak jakości “Q”. W tym samym roku miała miejsce pierwsza kampania reklamowa marki Prymat pod hasłem “100% przyprawy”.

  7. W 2005 r. została przeprowadzona następna kampania reklamowa pod hasłem: “Jest Kucharek. Jest smak”, która ugruntowała mocną pozycję tej marki na rynku polskim.

  8. W 2006 r. ambasadorem marki Prymat został znany mistrz kulinarny – Robert Sowa, który jest związany z tą marką do dzisiaj.
    W tym samym roku nastąpiła zmiana wizerunku marki Kucharek obejmująca wszystkie kategorie produktów znajdujących się w asortymencie marki. Ponadto Kucharek został odznaczony Laurem Konsumenta.
    2006 r. to także punkt zwrotny w historii marki Prymat sp. z o.o., polegający na gruntownej zmianie szaty graficznej na znaną dziś charakterystyczną, bordową linię.

  9. Zmiana opakowań i pozycjonowania marki wspierane były kampanią reklamową pod hasłem: “Prymat. Przyprawy, które inspirują”. Przyprawy marki Prymat zostały też odznaczone Laurem Konsumenta.
    W listopadzie 2007 r. Prymat przejął jednego z liderów czeskiego rynku przypraw – firmę Pěkný-Unimex s.r.o.

  10. W 2008 r. firma Prymat sp. z o.o. zakończyła projekt wdrażania systemu SAP, wiodącego i najbardziej kompleksowego rozwiązania informatycznego na świecie.

  11. Kolejnym etapem rozwoju i realizacji założonej strategii było przejęcie w 2009 r. polskiego producenta przetworów owocowo-warzywnych – firmy Smak sp. z o.o.

  12. Od 2010 r. marki należące do Grupy Prymat są intensywnie wspierane w mediach. Nasze marki pojawiły się m.in. w takich programach jak “Kuchenne rewolucje”, “Dzień dobry TVN”, “Ugotowani”, “Życie od kuchni” czy w ulubionych serialach: m.in. “Na wspólnej”, “Przepis na życie”.

  13. W 2012 r. wprowadzono nowe receptury oraz szatę graficzną opakowań dla przypraw jednorodnych i specjalistycznych mieszanek przypraw. Prymat – bez konserwantów, sztucznych barwników oraz glutaminianu sodu.

  14. Prymat liderem rynku przypraw jednorodnych i mieszanek.

  15. Wprowadzenie nowej linii produktów „Mój Przepis na…” promowanych przez wybitnych szefów kuchni.

  16. Nowa identyfikacja marki Prymat. Pojawiła się czerń, która symbolizuje mocny charakter marki stale rozwijającej się i dążącej do oferowania coraz lepszej jakości produktów.

  17. Przejęcie Lacikonyha Magyarország Kft., jednego z liczących się producentów przypraw na rynku węgierskim.

  18. Przejęcie Kulinaria Spółka Akcyjna, wiodącego dostawcy przypraw dla przemysłu.

Wyniki sprzedaży i zatrudnienie

Grupa Prymat każdego dnia realizuje misję i przyjętą strategię rozwoju. Jej wyniki są imponujące i stale dynamicznie rosną. Grupa Prymat jest liczącym się pracodawcą na rynku polskim i łącznie zatrudnia 893 osoby, natomiast skonsolidowany obrót w 2017 roku zgodnie z prognozami osiągnie 127 milionów euro.

 

Grupa Prymat w Europie

Marki Grupy Prymat można znaleźć na półkach sklepowych nie tylko w Polsce, ale także w wielu innych krajach Europy. Produkty naszych marek są znane między innymi w: Republice Czeskiej, na Słowacji, w Rosji, na Ukrainie, na Białorusi, na Łotwie i w Bułgarii.

Konsekwentny wzrost sprzedaży, strategia rozwoju nastawiona na ekspansję nowych rynków, nowe zakłady produkcyjne za granicą (dzięki przejęciu Pěkný-Unimex i zakładów w Veverskiej Bityszce i Humpolcu) sprawiły, iż Grupa Prymat jest ważnym producentem przypraw zarówno w Polsce, jak i w Europie.

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki. Aby uzyskać więcej informacji na temat celu używania cookies i możliwości zmiany ustawień dot. cookies przejdź do POLITYKA PRYWATNOŚCI.